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학사공지

2014 여름 계절학기 수강신청 안내(2014 Summer Semester Course registration)

작성자 관리자 작성일 2014.04.21 조회수18008

2014 여름학기 수강신청 안내
(2014 Summer Semester Course registration)

2014학년도 여름학기【2014. 6. 30(월)~2014. 8. 14(목)】개설 교과목 수강신청 · 변경 및 취소, 수강료 납부에 관한 사항을
아래와 같이 알려드립니다.

=  아        래  =

가. 개설교과목 : Portal 홈페이지(http://portal.kaist.ac.kr) ⇒ 학사시스템 ⇒ KAIST전체개설과목조회

나. 수강신청가능 학점 : 9학점(연구학점 포함) 이내로 함. (학사, 석사, 박사과정 공통)

다. 수강신청

1) 신청기간 : 2014. 5. 7(수)~5. 9(금) 【3일간】
2) 신청방법 : http://portal.kaist.ac.kr에 바로 접속하여 수강신청.
3) 시스템 개방시간 : 해당 신청기간의 시작일 12:30부터 종료일 23:59까지
4) 신청장소 : Web이 실행되는 모든 곳
5) 신청절차
개설교과목 확인 → Web 수강신청 → 신청완료 후 신청내역 Hard Copy출력 → Hard Copy한 인쇄용지를 지도교수의 승인을 받아 학적팀에 제출
6) 수강신청 시 유의사항
① Web을 이용하므로 반드시 지정된 기간 내에 신청하여야 함.
② Web으로 수강신청을 완료한 후에도 수강변경 필요시 수강신청 기간내에서 계속해서 수강변경이 가능함.
③ 대리 수강신청은 불허하며 수강신청 시스템은 PORTAL ID가 있어야 접속이 가능함.
※ PORTAL ID에 관한 문의처는 경영정보팀(T.3746)
④ 학사과정 개별연구는 전체학과에 개설하며, 수강신청은 취득한 학점에 제한 없이 논문지도교수 또는 관심분야 전공교수의 지도를 받아 개별연구를 신청 할 수 있음.
⑤ 학사과정 연구과목 운영지침에 따라 계절학기에는 졸업연구를 개설하지 않음.
⑥ 당해 학기 졸업예정자는 계절학기에 수강신청을 할 수가 없음.

라. 여름학기 수강료 및 재수강료 납부

1) 납부대상 : 학사과정 개설교과목의 초수강 신청자는 수강료를, 재수강 신청자는 수강료와 재수강료를 납부.
※ 참고사항
☞ 학사과정 “개별연구”도 수강료를 납부하여야 함.
2) 납부기간 : 2014. 6. 30(월)~2014. 7. 4(금)
3) 납부금액 :
ㅇ 수강료 : 학점당 75,000원
ㅇ 재수강료 : 학점당 50,000원(수강료에 추가하여 함께 납부) 예) 3학점 과목을 재수강하는 경우 375,000원을 납부

4) 납부방법 : 원내 우리은행에 비치된 계절학기 수강료 납입고지서를 작성하여 원내 우리은행에 납부하거나, 인터넷 뱅킹도 가능.
입금자 표기 방법 : 학번 뒷자리부터 다섯 자리 숫자와 성명 입력(본인)
입금계좌명 : 우리은행 한국과학기술원 출장소 및 학적팀에 비치 예정
5) 납부기한내 미납자에 대한 처리
기한내에 (재)수강료를 납부하지 않는 교과목은 수강취소(성적표에 “W"표시됨) 처리 되며, 미납자의 명단은 해당 학과장/전공책임교수에게 통보함.

마. 수강신청 변경

1) 변경기간 : 2014. 6. 30(월)~2014. 7. 4(금)
2) 변경방법 : Web에 의함
3) 시스템 개방시간 : 해당 변경기간의 시작일 12:30부터 종료일 23:59까지
4) 변경절차
변경교과목 확인 → Web수강변경 → 변경완료 후 신청내역 Hard Copy 출력 → Hard Copy한 인쇄용지를 지도교수의 승인을 받아 학적팀에 제출

바. 수강신청 취소

1) 취소기간 : 2014. 7. 7(월)~2014. 7. 11(금)
2) 취소방법 : Web에 의함
3) 시스템 개방시간 : 해당 취소기간의 시작일 12:30부터 종료일 23:59까지
4) 취소절차 : 변경절차와 동일

 

2014 Summner Semester Course registration

We'd like to make an announcement of 2014 Summer Semester[2014. 6. 30(Mon)~2014. 8. 14(Thu)]. Detailed information on class lists, course registration, add/drop courses, withdrawal from courses, and tuition payment is as below.

=  Below  =

A. Course lists : Portal(http://portal.kaist.ac.kr) ⇒ Academic System ⇒ Courses Offered

B. Number of credits : The maximum of 9 credits (including research credits) are allowed. (Applicable to undergraduate, master's and Ph.D. courses)

C. Course registration

1) Period : 2014. 5. 7(Mon)~5. 9(Wed)[3 days]
2) Use : Web System
※ Web registration at http://portal.kaist.ac.kr

3) The system will be open from 12:30 on May 7(Mon) to 23:59 on May 9(Wed)
4) Procedure
Check the class lists on Web→ Register for classes on Web→Print out
the completed registration form → Obtain guidance professor's signature and submit the form to the Academic Registrar’s Team (ART).
5) Matters to be attended while registering
① Students must apply for courses during the given period only.
② Students who want to reschedule after completing registration can change(add/drop) courses during the given period.
③ Online application system requires a portal access (with PORTAL ID)
※ For more information regarding PORTAL ID, contact Management Info. Team(ext. 3746).

④ Individual research for undergraduates courses are offered by all the Departments, and students may apply for the courses (with the guidance of their thesis advisor or professor in the Division of their interest.) regardless of the number of credits that they have previously earned
⑤ Graduation research courses are not offered during the summer semester in accordance with the guidelines for the operation of undergraduate research courses
⑥ Students who are expected to graduate in a particular year can not take any summer courses offered during that same year.

D. Payment for regular and make-up Summer courses

1) ▫ Students registering for regular summer courses must pay tuition fees for the courses.
    ▫ Students registering for make-up summer courses must pay tuition fees plus make-up fees.
※ Remarks
☞ Undergraduates applying for an “Individual research" course must pay a tuition fee for the course.

2) Payment period : 2014. 6. 30(Mon)~2014. 7. 4(Fri)
3) Amount :
ㅇ Payment for regular courses : 75,000 won per credit
ㅇ Payment for make-up courses : 50,000 won per credit (in addition to regular tuition payment)
ex) Students retaking a 3 credit course (make-up course) should pay 375,000 won [(75,000 won * 3) + (50,000 won * 3)]
4) Payment method : Fill out a bill for the summer tuition and pay at Woori bank on campus.(The bills are provided at the bank)
5) Students who fail to pay their tuition fees(and make-up tuition) on time receive "W" grade on their transcript for the courses; the list of the students who failed to pay tuition fees is submitted to the head of the relevant Department/Division.

E. Add/drop Courses

1) Period : 2014. 6. 30(Mon)~7. 4(Fri)
2) Use : Web System
3) The system will be open from 12:30 on Jun 30(Mon) to 23:59 on Jul 4(Fri)
4) Procedure
Change the classes on the Web→ Print out a sheet detailing the change made → Obtain guidance professor's signature and submit the form to the Academic Registrar’s Team (ART).

F. Withdrawal from courses

1) Period : 2014. 7. 7(Mon)~2014. 7. 11(Fri)
2014. 7. 7(Mon) 12:30~2014. 7. 11(Fri) 23:59
2) Use : Web System
3) Procedure : same as the procedure for add/drop courses
4) Miscellaneous
    ▫ Students are not allowed to apply for other courses (only withdrawal is allowed) during the given period.
※ Students are not allowed to withdraw from courses after the given period.

    ▫ The grade of a withdrawn course is not included in the grade point average; students are given a "W" (withdrawal) on their transcripts.

Office of Academic Affairs